Chinese government behind “climategate” hacking?

January 1, 2010

Conspiracy fans — a category which appears to include almost all climate change denialists — won’t like the news from Planet Green’s “Planet 100.”  This little news show claims evidence that China was the source of the hacking of the University of East Anglia’s climate related e-mails.

Why won’t the denialists like it?  They won’t like it because it makes sense:  Who stood to profit from embarrassing scientists just before the Copenhagen meetings?  China, who wished to avoid any binding agreements, would gain simply by sowing confusion.

Evidence is pretty thin, but for the first time since the hacked e-mails were published, there’s a plausible motive.   Also, the source is also not wholly pristine or reputable in science stuff — the Daily Mail of London, which specializes in gossipy tabloid news.  Watch that space.

P.S.  — Don’t miss the squid invasion story in the same newscast.

Resources:


%d bloggers like this: